Dziury na drogach są utrapieniem nie tylko polskich kierowców, stan nawierzchni europejskich dróg pogarsza się za sprawą napływającego ze wschodu arktycznego powietrza. Wyrwy potrafią uprzykrzyć jazdę i spowodować uszkodzenie koła, opony, czy zawieszenia pojazdu.
Firma Ford opracowała system, który ma za zadanie ograniczyć wpływ uszkodzonych dróg na stan naszego samochodu. System ten działa w ten sposób, że monitoruje moment najechania na dziurę, zapewniając płynną jazdę. Kiedy koło wpada w wyrwę, system dostosowuje pracę zawieszenia tak, aby zamortyzować siłę uderzenia. Wszystko odbywa się w ułamku sekundy, tylne zawieszenie jest ostrzegane przez przednie koła, zanim wjedzie w dziurę, aby mogło dostosować amortyzację. To sprawia, że koła i opony nie przenoszą aż tak dużej siły uderzenia podczas przejazdu przez wyboje.
Obecnie System Kontroli Tłumienia Drgań (Continuously Controlled Damping) jest instalowany w nowym Fordzie Focusie opcjonalnie. Ford nadal prowadzi prace nad zawieszeniem, używając do tego celu specjalnego toru testowego w swoim ośrodku badawczym w Belgii, którego nawierzchnia pokryta jest replikami najgorszych dziur, wybojów i innych zagrożeń, typowych dla dróg na całym świecie. Inżynierowie udoskonalają również system, jeżdżąc po różnych drogach w Europie i monitorując obciążenia i siły uderzenia za pomocą sprzętu używanego przez sejsmologów do badania siły trzęsienia ziemi.