Manewrowanie samochodem z przyczepą nie należy do najłatwiejszych zadań dla kierowcy. Szczególnie trudne jest wówczas, gdy wykonuje je się na wstecznym biegu. Dlatego firma Volkswagen opracowała system „Trailer Assist”, aby kierowca czuł się pewnie podczas tego typu jazdy.
System korzysta z kamery zamontowanej z tyłu pojazdu, która obserwuje i weryfikuje kąt skrętu przyczepy. Na tej podstawie Trailer Assist oblicza jak należy skręcić kierownicę, robi to niezależnie od rodzaju przyczepy i systemu jej mocowania do samochodu. System wykonuje następnie ruchy kierownicą, natomiast kierowca operuje jedynie pedałami przyspieszenia i hamulca. Kierowca może rzecz jasna kontrolować kierunek jazdy samochodu i przyczepy i w każdej chwili go zmienić, robi to za pomocą dźwigienki do regulacji lusterek zewnętrznych, która w tym wypadku działa jak dżojstik. Odpowiednia grafika na ekranie pomiędzy wskaźnikami na tablicy rozdzielczej pokaże wówczas aktualny i wybrany kierunek ruchu auta oraz przyczepy. Manewr parkowania odbywa się łatwo, szybko i bezpiecznie.
„Trailer Assist” zadebiutował w najnowszej generacji Passata B8, jest innowacyjnym wynalazkiem inżynierów Volkswagena, który wprawdzie wciąż jeszcze nie zastępuje kierowcy, ale znacząco mu pomaga.